Met Shopify kunnen verkopers nu NFT’s koppelen aan hun shop
E-commerceplatform Shopify geeft webwinkeliers een nieuwe manier om in contact te komen met loyale klanten via niet-fungible tokens (NFT’s).
Shopify-klanten kunnen nu hun crypto-wallets verbinden met winkels op het platform om te valideren dat ze specifieke NFT’s bezitten. Deze activatie geeft hen vervolgens toegang tot dingen voor de verkoop voor drops, ervaringen in het echte leven en exclusieve inhoud of merchandise. Het bedrijf noemt dit ’tokengated’ commerce.
De functie werd al getest in bètamodus, alleen op uitnodiging, voor een selecte groep handelaren met een NFT-collectie, maar is nu beschikbaar voor alle handelaren waar ook ter wereld.
Het nieuws komt terwijl de digitale activaconferentie NFT.NYC plaatsvindt op Times Square. Op dinsdag kwamen ondernemers, NFT-artiesten, ontwerpers en bedrijven op het podium van Edison Ballroom om te discussiëren over mode, e-commerce en NFT’s. Een thema dat uit de paneldiscussies naar voren kwam, was de toenemende rol die nutsbedrijven zullen spelen om ervoor te zorgen dat NFT’s hun waarde op lange termijn behouden.
Gisteren meldde The Block dat betalingsbedrijf MoonPay een NFT-muntservice lanceert.
Uitgelichte afbeelding van Choong Deng Xiang op Unsplash.com